Zawieszenia Tandem i Tridem

Zawieszenia mechaniczne
Tandem i Tridem

Modułowe zawieszenia mechaniczne.
K firmy ADR to najprostsze i najbardziej wydajne zawieszenie mechaniczne na rynku. Wszystkie połączenia są wzmacniane przez regulowane gumowe cięgna, co zapewnia maksymalną niezawodność i minimalną konieczność konserwacji.
Wszystkie wsporniki do montażu do podwozia pojazdu są krótkie i sztywne, aby ograniczyć reakcje skrętne podczas pokonywania zakrętów. Wysoka modułowość spełnia wszystkie wymagania pojazdów producentów, bez konieczności przechowywania dużych zapasów części zamiennych.

Zalety

 
Standardowy rozstaw osi od 910 do 1850 mm z 2, 3 lub 4 parabolicznymi resorami piórowymi o szerokości 76, 80 i 100 mm. Na kolejnych stronach przedstawiono gamę KA, KD, KE, KB, KW z następującymi funkcjami:
 
  • KA i KD: resor paraboliczny o szerokości 80 i 100 mm, wersja uproszczona do maszyn rolniczych.
  • KE i KB: zawieszenie z resorami parabolicznymi o szerokości 76 i 100 mm, z ramionami skrętnymi, do średnich i ciężkich przyczep o prędkości powyżej 40 km/h.
  • KW: wytrzymałe resory wielopiórowe o szerokości 100 mm i wzmocnionej konstrukcji.
Instrukcja obsługi
W katalogu zaznaczono zarówno wysokość bez obciążenia (A), jak i z obciążeniem (B). Wysokości te zawsze odnoszą się do pojazdu ustawionego poziomo. W przypadku naczep kąt podwozia odgrywa ważną rolę zarówno w zawieszeniach tandemowych, jak i tridemowych, ponieważ ogranicza ruch korektora, powodując uderzanie korektora w ramę w nierównych warunkach drogowych. W takim przypadku należy dokładnie ocenić nachylenie obciążonego podwozia i dodać podkładki do gniazd resorów. Dostępne są standardowe elementy dystansowe 30 mm.
Alternatywnie można przyspawać stożkowy element dystansowy między wspornikiem resora a ramą główną: stożkowe elementy dystansowe nie są elementami standardowymi i nie są dostarczane z zestawami. Należy zachować ostrożność w przypadku systemów tridemowych, ponieważ kąt musi być kompensowany na wszystkich trzech wspornikach: tylko dokładne obliczenie wymaganych podkładek zapewnia prawidłowy rozkład masy na osiach i długą żywotność opon.
Jeśli jedna lub więcej osi jest jednostką samoskrętną, należy zasięgnąć dalszych konsultacji. Prosimy o kontakt z naszym działem technicznym w celu uzyskania szczegółowych informacji.